Ett friskare Södertälje - vi möter Peter C

Nu har turen kommit till Peter att få presentera sig. Peter hade redan startat sin livsstilsförändring på egen hand och självklart ville vi vara med och hjälpa honom att nå sitt mål! läs Peters motivering:


"Hej,
jag är en "kille" på 56 år som försöker ta tag i mitt leverne på allvar. Jag är ute och går i snabb takt ca 2 ggr i veckan och har tills nu bantat ner mig 10 kg men jag behöver gå ner ca 10 till. Jag tyckte att motivationen fattades något så när jag läste om "Actic Lifestyle - ett friskare Södertälje" så såg jag en möjlighet till att bygga på med mer än bara promenaderna. Jag har bestämt mig för att lägga ned jobb på att må bra så detta vore ett bra tillfälle att få lära sig både kost och hur jag skall träna och jag hoppas att ni kan hjälpa mig!"

Datum 2 april 2012:
Startvikt: 98.1 kg
Fettfrimassa: 71.4 kg
Fettprocent: 27.2 %
Muskelmassa: 67.9 kg
Metabolisk ålder: 61

Datum 22 maj 2012:
Dagens vikt: 97.9kg
Fettfrimassa:  75.6kg
Fettprocent:  22.8% 
Muskelmassa: 71.9kg
Metabolisk ålder:44






PT:n Johanna om Peter:
Peter är lugn, motiverad och riktigt bra på att göra exakt som jag säger. Ber jag honom äta en frukt innan träning och två ägg efter, så gör han det garanterat varenda gång han ska träna! Trots att han får slita som ett djur vid träningstillfällena så ger han aldrig upp och det gillar jag skarpt!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0