Ett friskare Södertälje - Vi möter Stefan

Stefan är en kille på 27 år och när vi fick hans motivering till varför just han skulle bli antagen till
"Actic Lifestyle - ett friskare Södertälje" kunde vi inte göra annat än att ta emot honom!

Läs Stefans motivering:

"Hej,

För fyra år sedan var jag en vältränad ungkarl som hittade kärleken. Hela min livsstil genomgick en förändring, jag försökte hålla i träningen men kärleken till min sambo och bonusbarn fick mig att omprioritera och fokus flyttades över från att bara ta hand om mig själv till ett familjeliv med lite väl mycket ”fredagasmys”. Kilona ökade sakta men säkert och nu idag har jag gått upp ca 15-20 kg. Senaste året har jag säkert vid fyra tillfällen försökt påbörja ett bättre liv vad gäller träning och kost, men alltid har det kommit en ursäkt som fått mig ur fokus, en resa, en förkylning... och man var tillbaka på ruta ett igen. Imorgon kommer en ny ursäkt men också en anledning till en nystart. Jag ska bli pappa för första gången och jag vägrar att bli en flåsande pappa som inte orkar leka med mina barn. Om jag skulle få denna chans till förändring så lovar jag ER, mig själv samt min familj att verkligen ta tillvara denna möjlighet som detta är!


Hoppas ni ger mig chansen, för nu är det slut på ursäkter!"


Stefan tillsammans med Lifestylecoachen Hilda


Stefan vid roddmaskinen





Datum: 29 mars 2012
Startvikt: 93.7 kg
Fettfrimassa: 70.1 kg
Fettprocent: 25.2%
Muskelmassa: 66.6 kg
Metabolisk ålder: 42

Datum: 12 april 2012
Dagens vikt: 92.0 kg
Fettfrimassa: 70.9 kg
Fettprocent: 22.9 % 
Muskelmassa: 67.4 kg
Metabolisk ålder: 39

Stefan har visat otroligt bra resultat redan efter 2 veckor! Han har sänkt fettprocenten och ökat muskelmassan och på köpet blivit 3 år yngre!

Genom att Stefan gjort en Tanitavägning kan vi utläsa resultaten som hans livsstilsförändring gett!

PT:n Jennifer om Stefan:
"Stefan jobbar grymt bra och han är otroligt motiverad i det han gör. När Stefan fick se resultatet från Tanitavägningen blev han ännu mer motiverad och tyckte att det var ett väldigt bra resultat efter så kort tid!
Jag tycker att Tanitavägning är ett bra verktyg att använda för att kunna se sina resultat och framgångar"



Intervju med Stefan

Vad ser du mest fram emot under "Actic Lifestyle - ett friskare Södertälje"?
"Att få komma i alla kläder man vuxit ur samt att få tillbaka flåset."

Vad gör du för att behålla fokus?
"Jag tänker på min familj och alla gånger jag tidigare tappat fokus - den här gången är det min revansch!"

Vad hoppas du kunna uppnå när "Actic Lifestyle - ett friskare Södertälje" är färdigt?
"Att ha fått tillbaka den kropp jag lämnade för 4 år sedan."

Slutligen, vad är ditt motto för kommande vecka?
"Att det nu är slut med alla ursäkter!"




Vi önskar Stefan och alla våra andra Lifestyle medlemmar lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0