Ett friskare Södertälje - Vi möter Monica Ö

En av våra kvinnliga deltagare är Monica Ö vars motivering vi tyckte lät som en härlig utmaning!

"Fyller 60 år nästa år och har en önskan att åka Vasaloppets öppna spår, en sträcka på 9mil. Rent fysiskt vet jag att jag kan, men jag behöver den där peppen och med hjälp av ert fantastiska erbjudande vet jag att det kommer gå!"



Datum 27 mars 2012:
Startvikt: 61.3 kg
Fettfrimassa: 42.4kg
Fettprocent: 30.9 %
Muskelmassa: 40.2 kg
Metabolisk ålder: 43

Datum: 13 april 2012
Dagens vikt: 58.8 kg
Fettfrimassa: 41.6 kg
Fettprocent: 29.2 % 
Muskelmassa:  39.5 kg
Metabolisk ålder: 43

Monica hade bra värden redan från början, men vi kan ändå se resultat! Det som hänt sedan sist är att Monica sänkt sin fettprocent och gått ner i vikt. Den metaboliska åldern på 43 år är fantastisk!

PT Johanna om Monica Ö
"Monica är en pigg, hurtig, envis och otroligt motiverad kvinna! Hon ger minst sitt allt under varenda pass vi har tillsammans! Som jag ser det så kan hon gå hur långt som helst, och Vasaloppet kommer vara nemas problemas för hennes del!"

Monica Ö om vad som håller henne igång!
Att få må bra fysiskt o psykiskt, kunna springa upp för ett par trappor eller resa sig ur soffan och känna att kroppen "lyder mig" få en bra livskvalitet, få göra de saker man tycker om, åka skidor, paddla kajak, simma,m.m. även om man är 80 år. All pepping från min "stränga" PT Johanna som lagt upp ett roligt program med mycket variation så man inte tröttnar.

LYCKA TILL MONICA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0