Ät efter träningen!

Hej!

 

Nu är det Elin som skriver. Jag är nutritionist/näringsfysiolog och sedan april jobbar jag även på Actic som instruktör i gymmet. När jag inte är på Actic jobbar jag på Paulúns näringscenter där jag håller på med konsultationer, hälsotester och fettmätningar. Här på bloggen är det tänkt att jag då och då ska skriva om kost.

 

Om ni skulle vilja boka en kosultation eller något annat som jag erbjuder är det bara att ta kontakt via bloggen, facebook eller på gymmet.

 

Till att börja med tänkte jag ge er ett recept på en superenkel smoothie att dricka efter träningen för bästa möjliga återhämtning...

Gör såhär: Mixa lite frysta bär, jag brukar ta hallon och blåbär. Blanda sedan i en banan och en burk lättkesella. Mixa allt till en fin konsistens och drick så snart som möjligt efter träningen. Då får din kropp vad den behöver efter träningen för att återhämta sig optimalt.

Nästa gång jag skriver blir det nog något om kolhydrater. Dessa små rackare som kan vara så skrämmande.

 

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0