Ett friskare Södertälje - Vi möter Peter E

Peter är en av våra mest trogna kunde och fast han redan idag lever ett tillsynes hälsosamt liv kan man aldrig bli för hälsosam! läs Peters motivering till varför just han skulle bli antagen till "Actic lifestyle - ett friskare Södertälje".

"Behöver hjälp att ta mig vidare för att utveckla min ”Lifestyle” med rätt kost och motion
Jag heter Peter och är 56 år och har tränat under ett flertal år på Sydpoolen men inte förändrat min Lifestyle nämnvärt. Att få lära sig av proffsiga instruktörer skulle hjälpa mig att hitta en rätt väg mot ett sundare liv.
Det är lätt att man bara kör i gamla fotspår och gör likadant hela tiden utan att reflektera över resultatet dvs. ingen förbättring  av sitt motionerande och fortsatt osunt kostintag.

Mitt mål är att kunna få balans mellan kost och motion på rätt sätt.
En livsstilsförändring kommer att påverka min hälsa så att ålder inte är något hinder för att fortsätta träna.
Jag behöver helt enkelt er hjälp att hitta jämvikt i min ambition och att leva sunt och må väl.

Att hitta rätt ” Lifestyle” för barn och ungdom är också en viktig uppgift i mitt sätt att undervisa som lärare, specialpedagog på en kommunal gymnasieskola inom Södertälje kommun. Som farfar vill jag ju visa mina barnbarn att med motion och med rätt kostintag förlänger livet och ger livskvalité.

”Lifestyle by Actic” kan betyda riktningsförändring (även viktminskning) som kan bestå med rätt coachning och kunskaper i kostens betydelse när man motionerar.

Med hopp om en förändring av min” Lifestyle” med hjälp av Actic!"



Datum 28 mars 2012:
Startvikt: 82.5 kg
Fettfrimassa: 67.2 kg
Fettprocent: 18.5 %
Muskelmassa: 63.9kg
Metabolisk ålder: 41

Datum 18 april 2012:
Dagens vikt: 79.7kg
Fettfrimassa: 64.4 kg
Fettprocent: 19.2 % 
Muskelmassa: 61.2 kg
Metabolisk ålder: 41

Peter hade otroligt bra grundvärden men har ändå lyckats göra stora förändringar, bl.a har han gått ner i vikt - bra jobbat Peter!

PT:n Patrik om Peter E
Peter är som en svamp när det gäller att ta åt sig av all information som är relaterad till träning och kost. Vikten går nedåt och styrkan ökar. Nu när vädret börjar bli allt varmare så börjar det bli dags att pressa konditionsträningen till nya höjder.

LYCKA TILL PETER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0